joi, 24 noiembrie 2011

Acesta este orasul meu





Acesta este orasul meu. Va place sau nu, el este. Bucuresti. Aici m-am nascut, aici traiesc si, probabil, aici am sa mor. Si il iubesc pentru ca e orasul meu.
Voi incerca sa fac un mic serial. Povestile orasului meu. S-ar putea sa va placa. Sau nu. Eu incerc sa va atrag.
Cu ce sa incep? Ce spuneti de copilarie?
M-am nascut la maternitatea Brancovenesc. Nu mai exista. A fost demolata in 1984 pentru a face loc Centrului Civic. Istoria asezamantelor incepe in 1835, fiind o ctitorie a Saftei Brancoveanu, inaugurate dupa 3 ani. Dupa ce au ars intr-un incendiu, au fost refacute spre sfarsitul secolului XIX. Cladirea noua a fost ridicata in 1904 si a "trait" doar 80 de ani! Din pacate nu am poze, desi am lucrat intr-o vacanta de vara in apropiere. Pe atunci nu faceam poze. Intrarea in maternitate era prin spatele spitalului Brancovenesc, chiar la inceputul Caii Rahovei. Fosta "podul Calicilor", Calea Rahovei este rupta acum in trei bucati. De ce podul calicilor? Pentru ca saracii, leprosii (da, cei bolnavi de lepra) si fostii soldati, incapabili de a mai lupta, au fost expediati dincolo de Dambovita.
Ati observat ca "institutiile statului" sau ale "Domnului" ii atrag ca un magnet pe "calici"? Fiecare se crede mai in masura sa primeasca mila. Iar cei la mila carora apeleaza se simt "agresati". Domnia i-a expediat pe calici dincolo de Dambovita. Nu stiu daca e vorba de domnie sau de trepadusii din jur. Raul separa, ca intr-o oglinda, cele doua fatete ale societatii.
Daca cei din jurul domniei incearca sa ii inlature, suflete caritabile incearca sa ii ajute. Astfel au aparut Biserica si Asezamintele "Domnita Balasa", iar ulterior, Asezamintele Brancovenesti.

5 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Spuneam că Bucureștii mă intimidează.
Sau nu, altfel, nu pot să descopăr farmecul.
Citindu-vă, simt un fel de blândețe.
Cât despre fotografii, minunate!

Mihai spunea...

OK. Atunci cand privesti orasul, trebuie sa faci abstractie de mitocani. Ar fi gresit sa se deduca de aici ca bucurestenii sunt mitocani. Reiau o imagine mai veche:
"Vai ce oras murdar e Bucurestiul! Nu se compara cu Timisoara sau cu Clujul!" spune un tanar si arunca un ambalaj pe jos. "De ce ai aruncat gunoiul pe jos?" "Pai, nu vedeti ca toata lumea arunca?" !!!

INCERTITUDINI spunea...

Mitocanii au B.I. universal valabil.

Zappy spunea...

Aşa cum îl arăţi tu în poze este frumos. Scoţi în relief frumuseţile oraşului, dar nu uita că orice oraş are şi părţile sale rele...gen: poluare, aglomeraţie, trafic...

Mihai spunea...

@ INCERTITUDINI - Stiu. E vina noastra ca ii toleram.
@ Zappy - Un pahar poate fi plin pe jumatate cu apa. Atunci putem vedea ca e si o jumatate goala. Alegerea ne apartine.