miercuri, 14 martie 2012

Ganduri

Oamenii au fost intotdeauna fascinati de ideea de a cunoaste viitorul. Nu se stie de ce. Cunoasterea viitorului e o chestie foarte periculoasa. Ai vrea sa-l stii, dar ai vrea sa fie cu happy-end. Va asigur ca nu e! Mai devreme, sau mai tarziu, toti vom parasi lumea aceasta. Si asta nu vrem sa o stim. Sau vrem sa stim daca exista "lumea de dincolo". Si asta e periculos. Va inchipuit ca, daca lumea aceea ar fi mai buna si s-ar afla asta, am asista la un proces de sinucidere in masa?
Vica "burtosul" nu are ganduri asa de indepartate. El vrea sa stie unde e un "fast food" mai ieftin prin zona. Se invarte de o jumatate de ora. Foamea il roade ca un soricel ascuns sub centura inchisa la prima gaura. "Aripioare picante! La numai un leu. Ce-ar fi sa incerc vreo 5-6?" Aaa! Uite ca au si mici."
Se aseaza la coada. In fata sa, o cucoana durduluie. Intra in vorba cu ea:
- Ati mai fost pe aici?
- Vin zilnic.
- M-am gandit la niste aripioare picante si niste mici. Ce parere aveti?
- In nici un caz! Nu scad deloc pofta de mancare. Mai bine luati salata de pui. Mai trebuie piperata putin. E delicioasa.
- Multumesc.
Au luat, ambii, salate. Stau la o masa la marginea trotuarului.
- Aveti dreptate. E delicioasa. Pacat ca e chifla cam mica. Dar am uitat sa ma prezint. Sunt Vica "burtosul". Asa imi spun baietii.
- Incantata. Eu sunt Dalara. Locuiesc in blocul de vis-a-vis. Doriti sa urcati sa bem o cafea?
- Cu placere. Dupa ce mai luam cate o salata.
- Le putem lua la pachet. Sa le putem savura stand jos, ca oamenii. Nu ca aici, "la varice".

7 comentarii:

Oana D. spunea...

Eu ma gandesc de multe ori, la modul serios, cum ar fi daca am fi nemuritori. Si invariabil, dupa ce nu mi-ar conveni sa ma trezesc de dimineata secole la rand ca sa merg la serviciu, constat ca daca moartea nu ar mai fi, nici nastere nu ar mai exista. Si dupa aceea mi se face rau gandindu-ma ce (alta) meserie mi-as alege, pt ca, evident, la un moment dat, nu ar mai exista copii si nici scoli. Nu? :)) (si asta e tot din seria aia cu "... mare Ti-e gradina")

INCERTITUDINI spunea...

@Oana,
Vă recomand o carte frumoasă despre nemurire- „Toși oamenii sunt muritori„ Simone de Beauvoir.

INCERTITUDINI spunea...

Dalara?
Este peste poate!
Dalara, mici, salată de pui la pachet și domnul , cum ați spus- burtos? se poate așa ceva? dumneavoastră luați lumea peste picior.Caragiale își iubea toate personajele!
Poate nu știți ce a pățit Agârbiceanu, după ce a aflat Maria Dinului că este Fefeleaga..
Vă rog frumos, ori o rebotezați pe doamna, ori îi schimbați partenerul.

Mihai spunea...

Dalara e un tip de masina din Indicar.V-am lamurit, nu? Vica "burtosul" e un tip mai corpolent, exact cat sa se vada ca e un barbat distins. A nu se confunda cu Dale "Balena" din serialul Monk. Apropo de Caragiale, era grec. Bunicul lui fusese bucatarul lui Caragea voda. Eu, spre deosebire de el, nu am talent si nu sunt grec. Teoretic, sunt roman. Dupa unii, s-ar putea sa fiu si un pic aroman (prenumele Stere), dar nu bag mana in foc. De ce as face-o?

INCERTITUDINI spunea...

Da, apoi ar trebui să suflați și-n iaurt, ceea ce nu se cade.

Raisa spunea...

De acord cu dumneavastră.Viitorul nu e întotdeauna roz.Trebuie să îl acceptăm aşa cum e,asta e..

Mihai spunea...

@ INCERTITUDINI - Iaurt? Ce iaurt?
@ Raisa - Viitorul nu poate fi roz. Mai devreme, sau mai tarziu...