vineri, 16 martie 2012

Curatenie

Petronel si Agripina au program de curatenie. Generala. Nu doar sters praful si dat cu aspiratorul. La prima ora sorteaza rufele pentru spalat.
- Ti-am zis de o mie de ori sa nu amesteci albe cu colorate. Nu vrei sa intelegi de loc. Ca m-a facut mama fara noroc. Alti barbati fac totul in casa. Tu...
Vorba a ramas in suspensie.
- Dar asta e crem si a mai fost spalata de o mie de ori. Nu mai iese nici o culoare din ea.
Agripina isi da ochii peste cap si se uita la Petronel ca la un vierme.
OK. Tace. Ce sa mai zica?
A intrat la masina prima tura.
- Furtunul! Iar inundam vecinii.
- Daca ma zapacesti cu amestecatul rufelor...
Petronel tace din nou. El e de vina ca a uitat ea sa bage furtunul in scurgere.
Gata cu masina de spalat. Au timp sa se apuce de sertare. Trebuie golite si aruncate toate hartiile care nu mai trebuie.
Aici a fost mai usor. Sau... nu! Petronel a cautat doua ore in gunoi diploma de absolvire. A mai gasit analizele medicale, facturile de la lumina si cate altele.
Acum drumurile lor (prin casa) se despart. El se apuca de covor (cu noul detergent), iar e intra in bucatarie.
- Nu ar fi mai bine sa schimbam rolurile?
- Lasa ca stiu ce fac. Tu freaca bine covorul.
- Bine. Dar fierbe bine carnea si nu mai pune mararul de la inceput.
- Ia uite cine ma invata pe mine. Treci tu si fa mancare ca in timpul asta sterg eu praful. Ca tu niciodata nu il stergi cum trebuie.
El a facut mancare (ciorba de rosii si salata de vinete) iar ea a sters praful.
A urmat intinsul rufelor si "tura a doua". El a spalat covorul. Acum se uita sub el.
- Bun detergent. Nu a lasat urme pe lunoleum.
- Lasa lenea! Ruleaza-l si da cu mopul sub el.
- Ai maturat sub sifonier?
- Eu? Cand? Nu vezi ca a inceput filmul?
Asta este! Matura si spala el. "Pe sifonier" nu e al lor. Praful e de doua degete.
- S-a oprit masina.
- Mai tarziu. Ce frumos! El o iubeste cu adevarat. Asta barbat!
Si ofteaza.
- Alti barbati...
Totul e gata. El pune masa. Ea se apuca sa scoata rufele din masina.
Mananca in liniste, dar in atmosfera pluteste incordarea.
- Iar il dai pe meci? Toata ziua stai numai la meci. Da-l dracului de televizor! Sunt obosita, vreau sa dorm.
- Somn usor iu...

PS (Nu a reusit niciodata sa ii spuna: te iube..) Asta e defectul barbatilor!

9 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Ați uitat să precizați că ambii erau în prima lună de miere( nearsă).

coco spunea...

:)

Raisa spunea...

O iubeşte..:)

Mihai spunea...

Ce, cum, ati avut timp sa cititi povestea?
@ INCERTITUDINI - Miere! El a fost, intr-o zi, amendat pentru vilenta domestica. Barea covorul!
@ coco - Am priceput semnul. Cred ca aveti aceiasi parere ca Raisa.
@ Raisa - Se poate.

INCERTITUDINI spunea...

Din cauza grabei, ați sărit peste o silabă, rău nu este ce-a ieșit- el, Petronel, este vigilent când bate doar covorul.
Niciodată nu știe ce ascunde..
p.s. din nou mi-ați amintit de Caragiale- cineva îi spunea că ar concura, în materie de nume, cu- n-o să vă vină să credeți- dosarul stării civile.
De unde v-ați inspirat este întrebarea mea.

Mihai spunea...

Imi amintesc de faptul ca Mercedes era numele ficei lui Benz. Azi, la starea civila apare des acest nume. Eu, neavand acces la dosare, ma inspir din viata.
M-am gandit la o melodie pentru Petronel si Agripina: http://www.youtube.com/watch?v=T0YifXhm-Zc

INCERTITUDINI spunea...

O să fiu sinceră de tot- nu mă topesc după beatleși, adică aș putea asculta, mai ales că fiind răcită, nu pot ieși din casă, dar nu-mi dau ei acel ceva care să mă înzdrăvenească, înțelegeți?

INCERTITUDINI spunea...

scuze, de fapt, dedicația era pentru cei doi care n-au terminat curățenia..

Mihai spunea...

Cred ca au terminat-o. In cele din urma. Agripina asculta sfatul medicului. Totusi, o viata ai! Si e aia sa o dormi?