duminică, 5 august 2012

Se mai intampla

Azi am fost din nou bucatar. Nu, nu am prajit oua, cartofi, carnati. Nici nu am "senvisit" ca surorile alea dubioase din reclama. Am facut o zacusca. Reteta este absolut personala. Dar, pentru a o consuma, nu uitati o sticla de minim 2 litri de apa. Pentru momentul in care va ia foc gura.

Ingrediente: 2 vinete, doi ardei grasi mai micuti, doua cepe mici, 5 catei de usturoi, un ardei iute, sare, piper, ulei pentru prajit, bulion. (Daca afla doctorita mea, ma omoara!)

Preparare: Se pun vinetele pe cate un ochi de aragaz. (nu uitati sa aprindeti focul). Se intorc din cand in cand.

In timpul acesta, taiati marunt ceapa, ardeii si usturoiul (curatate in prealabil). Atentie la degete! Daca nu aveti indemanare, nu va grabeste nimeni.

Dupa ce s-au racit vinetele, le curatati de coaja, taiati coditele si le puneti pe tocator. Utilizati o lingura de lemn la tocat.

Intr-o cratita puneti uleiul, lasati sa se incinga, dupa care puneti ceapa. Cand devine sticloasa, adaugati ardeii. Mai lasati putin, apoi puneti vinetele tocate si piperul. Amestecati cu grija, adaugati bulionul si, in cele din urma, usturoiul. Despre sare nu am spus nimic pentru ca eu nu pun.

Mai lasati 2-3 minute, stingeti focul si puneti un capac.

Cand se raceste, o puteti manca pe felii de paine prajita.

Pofta buna!

13 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Obiecțíuni:
vinetele se coc în cuptor.
ulei încins? exclus!
Oricum, poftă bună!

Mihai spunea...

Eu am copt intotdeauna vinetele pe aragaz. Apoi le pun intr-o oala mare sa se raceasca. Trebuie incalzit uleiul inainte de a pune ceapa, ardeii... Recunosc, medicul ar privi reteta cu vorbe gen: colesterol, tensiuneeeeeea...
Ma uit la TV Paprica. Numai retete cu mainile bagate in tot ce misca. Si cu ulei de masline extravirgin, otet de coada soricelului, piper ciclamen de Popocatepetl, rosii cherry brandy... Si nu uitati! Fructe de mare, stridii, sos de soia...

INCERTITUDINI spunea...

Trebuie doar să coaceți vinetele în cuptorul aragazului.Nu se răcesc într-o oală, ci pe un capac de lemn, ca să se scurgă lichidul amar.
Cred că este mai..firesc.Eu așa procedez.

Mihai spunea...

Eu va cred, dar eu am folosit dintotdeauna metoda. In oala le pun pe o sita.

Mihai spunea...

Am luat un vas metalic cu gaurele. Pana acum utilizam unul de plastic.

Probleme de sanatate spunea...

Va rog domnule, trimiteti-mi si mie niste retete celebre sau poate mai simplu, cateva exponate ca mi-ati facut pofta

Mihai spunea...

Un borcan de zacusca. Merge?

Probleme de sanatate spunea...

Vai...va multumesc mult

INCERTITUDINI spunea...

Cu sau fără ulei încins, cu strecurătoare metalică sau de plastic,astăzi ațí avut un mare succes!!
Sunteți de invidiat. noroc că suntem în post și trebuie să fim buni, frumoși, generoși și la locul nostru.

Oana D. spunea...

Ma gandeam sa va cer o felie de paine cu zacusca la schimb cu o briosa. Dar nu sunt sigura ca pot suporta iuteala.

Ati incercat sa faceti salata de vinete la mixer? Scutiti efortul de a toca, pe caldurile astea, e recomandabil sa nu faceti efort. Cel putin eu asa-mi recomand mie.

Mihai spunea...

Stiu, dar tot cu lingura de lemn pe tocator mi se par mai gustoase. Adica, am incercat, dar mi-a trecut!

Lilick Auftakt spunea...

Da, mi-ai facut putin pofta, dar eu vara nu umblu la aragaz.

Mihai spunea...

Pacat.