sâmbătă, 4 august 2012

Arcul de Triumf

Nu stiu daca o sa va vina sa credeti, dar Arcul de Triumf a fost ridicat (pentru prima si intaiasi data :))) in zona ce avea sa devina Parcul Carol, cu ocazia casatoriei lui Gheorghe Bibescu, domnul Tarii Romanesti!
Constructia din lemn a fost mutata ulterior in Piata Victoriei. Nu a rezistat.
Asadar, al doilea Arc de Triumf s-a ridicat in decembrie 1877, tot din lemn, in cinstea Domnitorului Carol, la poarta Mitropoliei.
Peste un an (1878), pe Soseaua Kiseleff, se ridica al treilea Arc! Construit de inginerii Cerchez si Cucu.
Dupa Primul Razboi Mondial arh Petre Antonescu ridica un nou Arc (in 1922), dar aceste nu rezista intemperiilor si, in forma actuala, Arcul de Triumf este recladit in 1936.
Povestea imi aminteste de mutarile succesive ale statuii "Lupoaicei".
Dar despre asta, alta data.

6 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Eu am un sentiment special, chiar și atunci când trec pe lângă Arcul de Triumf!
Dar credeam că prima construcție are legătură cu un eveniment istoric național.
Uite că orgoliul nu este un neologism.

Mihai spunea...

Desigur!

Probleme de sanatate spunea...

Eu credeam ca are legatura cu primul razboi mondial sau cu razboiul de independenta.

Mihai spunea...

Si totusi...

Lilick Auftakt spunea...

Da, stiam.

Mihai spunea...

Am completat cu "Lupoaica".