marți, 7 august 2012

Daca doriti sa revedeti

"Ploua"
"Lasa ca e buna pentru agricultura"
"Daaa! Sa vezi ce crapat era pamantul la tara! Cred ca daca ar tine si o luna..."
S-au inteles din doua vorbe. Asta e o metafora. Sau nu.( Aici cu "sau" legat ca tine loc de ori.) Cuvinte cheie: agricultura, crapat. Ma apuc sa studiez limba gramatica. N-as vrea sa fiu confundat cu succesoarea plina de succesuri.
Sa lasam deoparte parantezele. Asadar, ploua. Vreme de navigatie. Ptiu drace! Azi m-am trezit cu niste chestii... Cred ca refuleaza canalul.
Ma imbrac pe fuga. E zi buna pentru scos un ban. Vin clientii cu o viteza...
Pe scari dau nas in nas cu vecinul de la 7. Cu ditamai sacosa. De rafie.
"Sa traiesti Elodele! Ma duci la Universitate?"
"Da' ce? Bani tai nu sunt buni?"
"Nu mai baga aparatul. Sa-ti iasa si tie de o placinta."
"Nu pot vecine. Doar ma stii!"
"Sarac o sa mori! Nu ai stiut niciodata sa fi baiat destept! Te-ncaleca mogulul. Daca aveam eu meseria ta, azi eram consilier!"
Bisnitareanu e baiat destept. Face o basca de bani. Da' se imbata si uita marfa in carciuma. Sau ii da amenda politia. (Vorba vine. Le da spaga sa inchida ochii.) A luat masini la tot neamul. Si case. Numai el sta la bloc. Nu stiu de ce. Mi-a zis el ceva, odata, dar era beat. N-am priceput. Ceva cu reforma si cu criza mondiala. (De ce nu s-a facut economist? Cu mintea lui putea ajunge si ministru!)
Plecam in tromba. Doi pietoni imi spun ceva de anatomie, de rude si cate si mai cate. Nu vazusem balta. Dar sa stiti, le sta mai bine in picatele.
Bucuresti, bine te-am gasit! Cu gropi si balti, cu pietoni si claxoane ("Nu vezi boule semnul?"), cu gunoaie si panselute...
Buna dimineata!

Postarea "PLOUA"
vineri, 29 mai 2009


2 comentarii:

Raisa spunea...

Ploaia e mană cerească în luna aceasta de secetă!

Mihai spunea...

De acord. Din pacate, ploaia era intr-o poveste din 2009.