marți, 28 august 2012

Pilaf


Greu! Arsita ma omoara! Am fost in piata sa ma pregatesc. Ardei, ceapa, ciuperci, patrunjel... Vreau sa fac un pilaf. Orezul il am. Nu este el cine stie ce (e de la ajutoare UE pentru someri), dar nu se pune! Tot orez se numeste ca este.
Prima mea grija a fost sa il clatesc. Asta, la 3 dimineata! Parca e mai racoare. Daca nu sunteti familiarizat cu retetele, se spala pana apa ramane limpede. Cum gunoaiele se ridica la suprafata, le strangeti cu o spumiera. Asa se zice? Chestia aia cu care strangeti spuma la supe. Odata clatit orezul, trecem la lucruri serioase. Orezul ramane in apa, iar noi ne apucam sa taiem ceapa (julien), ardeiul gras (fasii) si morcovul rondele. Sper ca ati dedus ca ardeiul l-am spalat si i-am scos semintele, ca cepei i-am scos "cojoacele" uscate si am spalat-o, iar morcovului i-am lasat coaja pe care am spalat-o bine (are multe vitamine) si apoi, le-am pus intr-o cantitate de apa dubla decat cea de orez. Un pic de "vegeta" si am lasat-o la fiert. Intre timp, pe alt foc, am pus ceaunul cu ceva ulei la incins. Exact timp cat sa feliez ciupercile. Calit si ele, scos pe o farfurie, scurs orezul si pus la calit, amestecand bine timp de un minut. A sfarait putin (nu era uscat bine), apoi am adaugat "supa de legume" care fiersese suficient. Capac si 12 minute nu m-am atins de nimic. Sau m-am atins. De patrunjel pe care l-am taiat marunt. Dupa ce au trecut cele 12 minute, am dat ceaunul de pe foc (Atentie! E fierbinte. Sa nu va ardeti la mana) si l-am acoperit cu un servet (sa se patrunda bine orezul). Pentru ca nu mai aveam nimic de facut, am pus de o cafea. Cand cafeaua a fost gata, am adaugat in ceaun ciupercile si patrunjelul, am amestecat bine si am pus capacul la loc. Dupa ce imi beau cafeaua de dimineata, am sa imi pun pilaful in farfurie si am sa vad cum a iesit.

PS Urati-mi succes. Sper sa nu incep prost ziua.

8 comentarii:

coco spunea...

la malul marii sunt 17 grade :)

Mihai spunea...

Waw! Ce viata! Adica, exista si viata!

Modart spunea...

Asadar,cum a iesit!Banuiesc ca bun!

Ori de cate ori aud acest cuvant,ma duc cu gandul la remarca unei foste colege despre oameni care i-au facut viata "pilaf "!

Mihai spunea...

Nu, colega dumneavoastra nu a intrat in reteta mea! :))

Oana D. spunea...

Vorbiti serios cu cele 12 minute? Nu am stiut, o sa incerc si eu reteta.

Probleme de sanatate spunea...

La reteta trebuiau adaugate si 200 gr scoici + 275 gr raci + 320 gr alge brune. Pofta buna

Mihai spunea...

Multumesc. Din pacate nu am gasit decat alge blonde.

Mihai spunea...

@ Oana D. - Desigur. Orezul iese mai tare si poate fi mancat si cu betisoare.