duminică, 28 decembrie 2008

Economie


Suntem o tara de carnati! O atesta Cartea Recordurilor. L-am vazut pe Primarul General cum se inpauna.
La inceputul anilor '90 credeam ca in Romania avem parte de "capitalismul salbatic" de la inceputuri. Intre timp, ne-am mai desteptat. Adica trezit, ca destepti...
Cate un cunoscut imi zicea: "Mi-am deschis o firmulita de coafat cocostarci. Nu vreau sa ma imbogatesc." Azi nu ma mai cunosc.
Atunci am gasit o carte interesanta. "Lectia de economie". Nu mai stiu numele autorului. A fost un economist celebru. Scria intr-un ziar american de mare tiraj. "Poti fi de acord sau nu" scria in prefata traducerii Daniel Daianu. Autorul, prin exemplele date, este impotriva interventiei statului in economie. Azi suntem cu toti de acord ca statul este cel mai nepriceput gestionar. Totusi...
Dupa anii '70 economia mondiala s-a schimbat. "Cavalerismul" a disparut din afaceri. Va mai amintiti de JR din Dallas? Era un mic copil. Azi se fura pe toate portitele pe care le gaseste armata de avocati ai concernului in legislatie. Daca nu se gaseste nimic, se invoca exceptia de constitutionalitate. Sau alta exceptie. Prin 2002, presedintele american a dat o lege, pentru a se opri furtul pe fata, invocand "vidul legislativ". Parca am mai auzit undeva de vid.

M-am linistit. Nu suntem singura tara de carnati!

Un comentariu:

INCERTITUDINI spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.