sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Sperante de an nou

A inceput un an nou. Un an plin de sperante. Ca asa e la noi. Nu numai la romani, la oameni, in general.
Pentru Inocentiu nu va fi un an special (asa crede el). Adica, de ce? Nu se va trezi iar la 5:00? Nu se va tara la bucatarie sa puna ibricul cu apa pe foc? Apoi, fuga in baie sa se spele pana fierbe apa din ibric? Mancat, sandviciuri pentru munca, imbracat, alergat pe scari (sau, nu. poate se repara liftul), autobuz, condica, "sa traiti sefu"...
Se uita pe masa. Friptura, sarmale, piftie... Doamne! Nu am avut nici un invitat. Ce m-a apucat sa gatesc atat? Lasa! Le pun in frigider. Nu mai prepar nimic saptamana care vine. Am ce manca.
Cioc, cioc la usa. E abia 6:00. "Cine sa fie?"
- Sarut mana vecina. La multi ani!
- Domnul Inocentiu, am facut un tort bun, bun (clipeste complice) si m-am gandit sa il impart cu dumneavoastra. Am luat si o sticla de vin, sa udam tortul. Aveti pahare cu picior, sau le aduc pe ale mele?
- Sunt obosit. Abia au plecat musafirii. Poate, mai tarziu. Trec eu pe la dumneavoastra.
"Minte! Nu am tras eu cu urechea toata noaptea?"
"Offf! Ce pisaloaga si Valeria asta! Cu sa am un an bun, daca a inceput asa?"

Niciun comentariu: