miercuri, 20 februarie 2013

Ministerul Agriculturii



Una dintre cele mai frumoase cladiri din Bucuresti, Ministerul Agriculturii (1895) este opera arhitectului Louis Blanc (1860-1903)Arhitectul elvetian a proiectat mai multe cladiri, printre ele, cele mai cunoscute fiind Palatul Facultății de Medicină (1895 - 1902) si Palatul H. Spayer (1900), cladire aflata pe strada Batistei.
Este epoca in care Bucurestii se schimba radical, transformandu-se dintr-un targ intr-un oras aristocratic, asemeni Iasului. Meritul ii apartine Regelui Carol I, cel care a dorit ca toate cladirile statului sa fie construite in stilul academismului francez. Frumusetea arhitecturii a atras si "civilii", aparand in epoca (pana in primul razboi mondial), o multime de cladiri construite in stilul eclectic sau, in stilul initiat de parintele arhitecturii romanesti, arh. Ion Mincu, "neoromanesc".

5 comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Nu-mi permit eu cine știe ce opinii, dar este o clădire foarte frumoasă.
Inspiră sentimentul mândriei că, într-un fel, îți aparține!

Mihai spunea...

Da. Cateodata ma intreb daca nu avem nostalgia unor vremuri trecute, banuite. Pentru ca nu le-am trait, avem tendita de a le idiliza.

INCERTITUDINI spunea...

Da.Asta simt și eu.știțí, am văzut Brăila-oraș prăfuit,interesant, cumva, prin vecinătatea lui cu neobositul fluviu, străzi mereu deschise, ca niște răni nedezinfectate.( în ultimele zile m-am deprins cu chestii de astea, de medicină, vreau să zic)
Când am văzut „orașul vechi„, m-am întâlnit cu o altă lume!
Ce clădiri, ce stiluri, ce arhitectură, ce și câte visuri frumoase se vor fi țesute acolo.
O să caut linkul.

INCERTITUDINI spunea...

http://incertitudini2008.blogspot.ro/2011/08/in-trecere.html

http://incertitudini2008.blogspot.ro/2011/08/in-orasul-cu-salcami.html

Mihai spunea...

Probabil, vina o poarta... necunoscutul! Intotdeauna drumul pe care nu l-ai parcurs trebuie sa fi fost mai frumos!